Thursday, July 23, 2015

AWET MUDA - APA ITU PENUAAN DALAMAN DAN LUARAN?

Assalam semua
Kali ini saya ingin berkongsi sesuatu yang penting disini. Tahukah anda bahawa penuaan berlaku disebabkan oleh 2 faktor utama iaitu faktor Penuaan Dalaman dan Penuaan Luaran.

Penuaan Dalaman disebabkan oleh faktor genetik dan juga proses penuaan semuajadi iaitu peningkatan usia kita.

Penuaan Luaran disebabkan oleh faktor persekitaran iaitu gaya hidup yang kurang sihat seperti terdedah kepada cahaya matahari yang merbahaya, pencemaran, pemakanan, ekspresi wajah, hormon, stress (tekanan), kurang tidur, pengambilan kafein dan alkohol, merokok dan tiada penjagaan yang sempurna.

Tahukah anda berapa peratusan faktor LUARAN dan faktor DALAMAN yang boleh menyumbang kepada penuaan kulit?

80% penuaan disebabkan oleh faktor LUARAN iaitu persekitaran dan gaya hidup.
20% sahaja penuaan disebabkan oleh faktor DALAMAN iaitu genetik/usia.

Cuba tengok gambar berikut. Ianya adalah testimoni wajah saya sendiri. Perbezaan 7 tahun peningkatan usia. Saya mula mengenali Mary Kay pada usia 37 tahun dan sekarang usia saya telah meningkat kepada 44 tahun. Walaupun usia meningkat, tapi wajah kelihatan lebih muda dari sebelumnya. Anda boleh menilainya sendirikan?


Saya sudi berkongsi tips kecantikan untuk mendapatkan wajah awet muda. Kita boleh set temujanji untuk saya ke tempat anda atau anda ke tempat saya. Hubungi saya untuk perundingan PERCUMA.

Jom bertindaklah dari sekarang. Jangan tua sebelum waktunya ya.

Rokie (019-3525405)
Perunding Kecantikan Mary Kay

No comments:

Post a Comment