Monday, July 25, 2016

Mary Kay 2009 - 2015



Alhamdulillah.. hari ini saya berpeluang untuk berkongsi cerita saya bersama Seminar Mary Kay. Semoga cerita saya ini dapat memberi inspirasi kepada anda semua untuk menjadi lebih hebat dan terbilang.. Aamiin

2009
Saya menyertai Mary Kay pada penghujung bulan Nov 2008. Dan Seminar pertama yang saya hadiri adalah pada tahun 2009. Memang teruja sangat nak menghadirkan diri sebab ianya adalah pertama kali. Perasaan ingin tahu apa yang ada di Seminar memang membuak-buak walaupun masih banyak perkara yang saya tak faham. Pada ketika itu, nak dress up macam mana pun masih keliru. Jadi, saya hanya mengenakan pakaian yang ada di dalam almari sahaja pada Seminar Awards Nite 2009.

Bila berada di sana, saya lihat ramai orang turun naik pentas, diberi penganugerahan cincin-cincin berlian. Mereka sangat cantik seperti Ratu. Bermula dari situ, ianya memberi satu suntikan semangat yang sangat tinggi dalam diri saya. Saya nekad di dalam hati. Saya tanam impian yang begitu dalam iaitu Seminar tahun hadapan saya tak nak duduk di bawah stage lagi. Saya pastikan saya akan berada di atas stage seperti mereka yang lain. Pada ketika itu, saya masih belum menjadi Sales Director di Mary Kay lagi.

2010
Tahun pertama saya menghadiri Seminar sebagai Sales Director. Alhamdulillah pada tahun 2010 impian saya telah tercapai buat pertama kalinya. Saya dapat berdiri dan berjalan di atas stage Seminar yang sangat gah untuk menerima cincin berlian saya sendiri. Dan pada tahun itu, saya berjaya memiliki 2 cincin berlian
- Court of Personal Sales
- Court of Sharing - 2nd Runner Up
Memang saya tidak pernah menduga akan mendapat kedudukan TOP 3 untuk kategori Court of Sharing.. Alhamdulillah.

2011
Pada tahun 2011 saya berjaya memiliki 3 cincin berlian dan dianugerahkan Triple Courts Achiever buat pertama kali.
- Triple Courts Achiever
- Court of Personal Sales
- Court of Sharing
- Court of Unit Production

2012
Pada tahun 2012 saya berjaya memiliki 3 cincin berlian dan dianugerahkan Triple Courts Achiever buat kali kedua dan saat yang paling manis apabila saya dinobatkan sebagai Queen of Sharing pada tahun itu. Alhamdulillah.
- Triple Courts Achiever
- Court of Personal Sales
- Court of Sharing - QUEEN
- Court of Unit Production

2013
Pada tahun 2013 saya berjaya memiliki 3 cincin berlian dan dianugerahkan Triple Courts Achiever buat kali ketiga. Dan sekali lagi saya mendapat kedudukan TOP 3 untuk kategori Court of Sharing. Alhamdulillah.
- Triple Courts Achiever
- Court of Personal Sales
- Court of Sharing - 2nd Runner Up
- Court of Unit Production

2014
Pada tahun 2014 saya berjaya memiliki 2 cincin berlian dan dianugerahkan Triple Courts Achiever buat kali keempat.
- Triple Courts Achiever
- Court of Personal Sales
- Court of Sharing
- Court of Unit Production

2015
Pada tahun 2015 saya berjaya memiliki 2 cincin berlian dan dianugerahkan Triple Courts Achiever buat kali kelima. Dan saya telah mendapat kedudukan TOP 3 untuk kategori Court of Personal Sales pula. Alhamdulillah.
- Triple Courts Achiever
- Court of Personal Sales - 2nd Runner Up
- Court of Sharing
- Court of Unit Production

Alhamdulillah.. 16 cincin berlian telah saya miliki semenjak dari tahun 2010-2015 dan 2 daripadanya telahpun saya hadiahkan kepada orang2 yang saya sayang.

InshaaAllah.. jika diizinkan Allah, pada tahun 2016 ini akan tercatat sejarah lagi dengan 3 cincin berlian dan Triple Courts Achiever buat kali keenam.

Syukur ke hadrat Illahi kerana ini semua adalah rezeki dariNya.
Terimakasih kepada semua yang telah menyokong saya selama ini. Saya sayang anda semua.

To all my Butterflies, jom kita sama-sama rasai aura Seminar yang hebat pada tahun ini. Kepada yang belum mendaftar, anda masih berpeluang untuk menghadirinya. Jangan lepaskan ya..

Kepada anda yang berada di luar sana, jom sertai kami. Sekiranya saya boleh, kenapa anda tidak. Segala-galanya bermula dari IMPIAN.

Saya amat mengalu-alukan kehadiran anda semua ke famili Mary Kay saya. Hubungi saya ya..

Kak Rokie
019-3525405

No comments:

Post a Comment