Wednesday, March 9, 2016

HONG KONG TRIP, 21 - 24 FEB 2016

Assalam semua
Wahh.. lamanya saya tak update blog nih. Rindunya nak bercerita di sini. OK kali nih saya nak bercerita tentang trip ke Hong Kong yang sangat best nih. Baru-baru ini, seramai lebih 150 Perunding Kecantikan Mary Kay telah berjaya memenangi trip ke Hong Kong ini. Yang semestinya ditanggung 100% oleh Syarikat Mary Kay Cosmetics.


Bila tengok aja gambar Mickey Mouse nih, memang teruja sungguh nak ke sana. Lebih-lebih lagi, inilah pertama kali saya akan menjejakkan kaki ke Hong Kong. Kerana terlalu ramai sangat, kami dibahagikan kepada 3 kumpulan. Saya berada di dalam Group A di mana semua Achievers yang beragama Islam di satukan di dalam group A. Ini untuk memudahkan pihak Travel Agency mengatur program untuk kami seperti mencari restoran yang halal, bersolat dan sebagainya. Memang bagus Mary Kay nih kan. Mereka sangat prihatin.

Baru sampai Hong Kong International Airport pada 21 Feb 2016. Selfie memang wajib la kan. Cuaca di sana memang agak sejuk dan berangin. 


Selepas itu, kami terus di bawa ke Masjid Kowloon untuk menunaikan solat jamak Zohor dan Asar. Ini antara masjid yang tertua di Hong Kong.


Sempat juga saya snap beberapa foto di sekitar area masjid. Ada sekumpulan wanita Indonesia berkumpul di area belakang masjid. Saya sempat berbual dengan salah seorang dari mereka. Kebanyakan mereka bekerja sebagai 'bibik"dan setiap hari Ahad, mereka diberi cuti dan mereka akan berkumpul di sini untuk mendalami agama Islam dan belajar mengaji. Nak tahu tak berapa gaji mereka di sana? Dalam HK4000, hampir RM2K juga la duit kita. Memang tinggi kan tapi kos sara hidup di Hong Kong pun sangat tinggi juga.



Selepas itu, kami dibawa untuk check in ke Panda Hotel dan pada malamnya, kami semua berkumpul untuk menghadiri Buffet Dinner dan Conference. Ramai kan?



Keesokan harinya, 22 Feb 2016, kami memulakan our trip to explore Hong Kong. Selepas breakfast, kami semua bertolak ke Tung Chung untuk ke Ngong Ping 360 dengan menaiki cable car. Jom tengok gambar-gambar sekitar berada di sana.


Cantik sangat pemandangan di belakang tu kan. Cuaca memang sangat sejukkk..




Gambar-gambar di bawah adalah di Ngong Ping 360. Di sini ada sebuah restoran halal iaitu Ebeneezer's Kebab & Pizzeria. Memang sedap makanan di restoran nih, Makan nasi beriani kambing panas-panas di dalam cuaca yang sejuk memang marvelleous. Sorry,, terlupa nak snap gambar restoran tuh.



Bersama SD Rahman. Satu-satunya our gentleman yang mengikuti trip ini. Lelaki pun boleh buat bidang yang dipelopori oleh wanita nih kan? Memang sangat hebat
  

Selepas itu kami dibawa shopping ke Citygate Outlet Mall. Kepada yang suka branded items dengan harga yang murah, boleh shopping di sini. Saya sempat beli 2 T-Shirt Levis sahaja untuk anak dan papa nya.

Seterusnya ke Disneyland pula. Wah teruja. Jom kita tengok gambar-gambar di sana pula. Biar gambar sahaja berbicara.



  















Kami berada di Disneyland sampai ke malam sebab nak tunggu fireworks. Cantiknyer castle nih di waktu malam.

Keesokan harinya, 22 Feb 2016, kami bersiap sedia untuk Hong Kong City Tour and Shopping. Kami semua di bawa ke Islamic Center untuk menikmati sarapan pagi Dim Sum di Paramount Banquet Hall. Selepas itu, terus ke Masjid Ammar untuk menunaikan solat. Berikut ialah gambar-gambar di sekitar Islamic Center.





Seterusnya kami ke melawat ke Repulse Bay. Memang sakan berposing.









Berikut pula gambar di Aberdeen Fishing Village.







Selepas makan tengahari di Islamic Center Restaurant, kami semua dibawa untuk melawat Victoria Peak dan Madame Tussauds. Tapi saya sempat mengambil gambar di Victoria Peak sahaja kerana TOP 30 Achievers perlu kembali ke hotel untuk menghadiri Grand Finale Dream Beautiful Contest. Sementara yang lain-lain meneruskan aktiviti melawat Madame Tussauds iaitu muzium patung lilin dan shopping sakan di Ladies Market.












Dream Beautiful Contest adalah acara tahunan yang diadakan untuk mencari Face of Asean. Setiap negara Asia Pacific Region seperti China, Korea, Malaysia, Singapura, Filipina, Australia, Taiwan, Hong Kong diwakili oleh 3 peserta Dream Beautiful Contest. Jom layan lagi.






TOP 3 Winners bersama Perunding Kecantikan masing-masing. Tempat pertama dimenangi oleh Hong Kong, tempat kedua China dan tempat ketiga ialah Malaysia.. yeayy



Hari terakhir kami di Hong Kong, 24 Feb 2016, kami windows shopping di Canton Road, 1881 Heritage, duty free shop. Bila tengok outlet yang ada di sana, berpinar-pinar mata. Semua branded items. Memang heaven sangat la. Tak banyak gambar yang saya ambil di sana. Lepas tuh kami terus bertolak ke airport untuk balik ke Malaysia.. dah rindu sangat nak balik dah.. hihi



Alhamdulillah.. percutian yang sangat menyeronokkan bersama Mary Kay. Jom rasai pengalaman yang saya alami ini. Saya sangat sukakan kerjaya ini dan sememangnya Mary Kay kerjaya terbaik untuk semua wanita. Sekiranya anda ingin menyertai team saya, saya amat mengalu-alukan kedatangan anda semua. Saya akan guide anda untuk berjaya. InshaaAllah.

Kak Rokie
Mary Kay Independent Senior Sales Director
019-3525405

1 comment:

  1. You’ve provided great information in your blog. Many thanks for sharing the information in your blog.
    cosmetics online

    ReplyDelete